Politolog: „Dodon are nevoie de un flux nou de capital de imagine, care, de data aceasta, i-l poate oferi…”

Politolog: „Dodon are nevoie de un flux nou de capital de imagine, care, de data aceasta, i-l poate oferi…”

„Se deschide „al doilea front” în confruntarea prezidențială? Ion Ceban, primarul general al municipiului Chișinău, anunță public că își ia concediu pentru a-l ajuta pe Igor Dodon în campania prezidențială. Diagnosticul este clar. Candidatul independent Igor Dodon pică în sondaje, chiar dacă încă își surclasează, modest, concurenții”, susține politologul Aurelia Peru, informează OFCIAL. 

În același timp, experta susține: „Scandalul în jurul „kuliokului” boțit și, mai recent, investigația RISE despre activitatea lui ”Kremlinovici” și-au făcut efectul. Electoratul abătut, decepționat fuge spre alți concurenți eficienți în același bazin electoral – cel dependent de problemele sociale. Este vorba despre Renato Usatîî (Partidul Nostru) și, mai puțin, Violeta Ivanov (SOR). Implicarea lui Ion Ceban în campanie era demult sesizată. Proiecte multe, trotuare albe, scuaruri renovate, troleibuze noi – o activizare vizibilă pentru experții în marketing electoral. (Chiar și băieții de la „Ora de ras”au remarcat activismul lui Ceban.) Dodon are nevoie de un flux nou de capital de imagine, care, de data aceasta, i-l poate oferi primarul Ceban, pentru victoria căruia a intervenit în 2018, președintele Dodon, „comandând” nerecunoașterea victoriei lui Andrei Năstase justiției lui Plahotniuc”, scrie Peru, pe Facebook.

Totodată, ea declară că ceea ce se întămplă pe ultima sută de metri ai campaniei electorale este aidoma deschiderii celui „de-al doilea front”.„Igor Dodon are nevoie de un transfer pozitiv de imagine, pentru că propria-i imagine este în criză. Implicarea tranșantă și fățișă a primarului de Chișinău în lupta pentru fotoliul de președinte este încă o novație a acestui scrutin – foarte dur și foarte, foarte imprevizibil. Astăzi, deja nimeni nu pune mâna în foc referitor la cine dintre candidați vor accede în turul doi. Mobilizarea primăriei în campanie ar trebuie să motiveze concurenții de pe celălalt front-pro-european. Asta pentru că „dușmanul lor comun” este în panică, ajuns într-un context informațional periculos și scandalos. Aș remarca, în contextul „celui de-al doilea front” și replicile dintre Departamentul de Stat american și Kremlin. Așa o confruntare fățișă confirma importanța geopolitică a victoriei pentru fotoliul prezidențial. Acum, ca niciodată”, a conchis Aurelia Peru.

Mihaela Rotari

Share