Serviciul Situațiilor Excepționale va fi mai operativ în situațiile de risc

Serviciul Situațiilor Excepționale va fi mai operativ în situațiile de risc

Ministerul Afacerilor Interne a inaugurat ieri în cadrul Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale, Centrul Operaţional de Dirijare în Situaţii Excepţionale. În cadrul centrului funcţionează  trei zone de lucru: sala de şedinţe a  Comisiei pentru Situaţii Excepţionale, Centrul Naţional de Coordonare pentru reprezentanţii ministerelor, responsabile de gestionarea situaţiilor de criză şi Dispeceratul Integrat pentru Apeluri de Urgenţă.

Scopul lansării Centrului Operaţional ţine de îmbunătăţirea reacţionării în caz de dezastre şi situaţii excepţionale, iar instituţia este dotată cu un management al situaţiilor de risc. Aici îşi va desfăşura activitatea Comisia Naţională pentru Situaţii Excepţionale, grupurile de experţi în cazul unor situaţii de proporţii, iar serviciile de urgenţă 901, 902, 903 vor conlucra într-un spaţiu comun.

În cadrul centrului sunt implementate instrumente IT şi comunicaţii de ultima generaţie, care vor permite creşterea capacităţilor de răspuns ale statului în situaţii excepţionale. Un exemplu de tehnică de ultimă generație, care a fost prezentat este automobilul cu capacitatea de a asigura comunicarea în situații de criză.

La lansarea  dispeceratul integrat, ministrul Afacerilor Interne, Dorin Recean a efectuat primul apel pentru testarea capacităţilor dar şi a echipamentului performant. A avut loc și o conferinţa cu dispeceratele de nord şi sud, care au raportat situaţia din ţară. Funcţionarea Centrului Operaţional de Dirijare în Situaţii Excepţionale are loc în baza proiectului „Managementul dezastrelor şi riscurilor climatice în Moldova” fiind implementat în baza acordului între Republica Moldova și Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare.

Maria Roșca

Share