Peste 300 de petiții au fost depuse la ASNA, de la începutul anului
În perioada 1.01.2019 – 31.03.2019 în adresa Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) prin intermediul apelului telefonic, a aplicației Viber și paginii web au fost depuse 329 petiții și sesizări de la consumatori cu privire la calitatea necorespunzătoare – atât a produselor alimentare, cât și a serviciilor prestate de operatori pe întreg lanțul alimentar.
Din numărul total de petiții depuse, la moment au fost examinate 311, iar din varii motive, după cum scrie ANSA, 37 de petiții nu s-au confirmat.
Acțiunile întreprinse de către colaboratorii ANSA în urma examinării petițiilor și sesizărilor:
- s-au întocmit 43 procese verbale;
- au fost emise 9 prescripții de înlăturare a neconformităților depistate;
- 20 de petiții au fost redirecționate pentru examinare către alte instituții de stat, conform competențelor stabilite.
- 10 cazuri au fost soluționate pe cale amiabilă prin medierea și soluționarea temei petiției de către agenție.
- 18 petiții nu au întrunit condițiile de examinare conform legislației în vigoare.
Mihaela Rotari