Calitatea prestării serviciilor turistice – sesizată de tot mai mulți consumatori
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), în perioada 30 iulie – 3 august, a fost sesizată de numeroși consumatori privind calitatea prestării serviciilor turistice.
În cazul a 5 reclamații înaintate de către consumatori este examinat motivul prestării necorespunzătoare a serviciilor turistice, hoteliere sau chiar neprestarea acestor servicii.
În funcție de problema înaintată, aceștia sunt în drept să solicite stabilirea unei despăgubiri pentru serviciul prestat necorespunzător, reducerea corespunzătoare a prețului sau restituirea contravalorii serviciului în cazul neprestării acestuia.
Totodată, cei care au procurat produse industriale, s-au ciocnit de probleme la achiziționarea a 2 televizoare, care aveau defecțiuni din fabrică, a unui telefon mobil, a unei coloane de gaz necalitative, piesă de schimb pentru automobil, uși cu defect, precum și a unei genți de marcă, care s-a deteriorat la scurt timp de la procurare.
Serviciile prestate, care le-au dat bătăi de cap cetățenilor moldoveni au fost constatate prin următoarele reclamații: serviciu de înfrumusețare, serviciu de deservire a interfonului, prestare serviciu stație petrolieră, serviciu achitare prin intermediul terminalului de plată, serviciu de deservire clienți în cadrul unei bănci comerciale, serviciu furnizare internet, sechestru neîntemeiat pe automobil, refuz prezentare a Registrului de reclamații, precum și încălcarea drepturilor consumatorului în cadrul încheierii unui contract de investiții.
Pe parcursul săptămânii trecute, în adresa APCSP au parvenit 42 de plângeri.
Mihaela Rotari