#AutenticMoldovenesc sau cum să facem cunoscute produsele cu indicație geografică și specialitățile noastre tradiționale
Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) cu susținerea Proiectului UE ”Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova și Portalul de știri AGORA și EA.md lansează Campania de promovare „Autentic Moldovenesc”. Vom afla despre cum se obține și ce avantaje ne pot aduce produsele cu Indicație Geografică, Denumire de Origine sau Specialitățile Tradiționale Garantate.
Scopul nostru este să promovăm produsele tradiționale moldovenești cu Indicație Geografică, oamenii care le creează, ducând mai departe istoria de veacuri a acestui neam, tradițiile și specificul local, perfect redat în produse sau preparate unice în lume. „Autentic Moldovenesc” va dezvălui potențialul țării noastre în materie de vinuri, produse alimentare, de meșteșugărit, preparate culinare și alte produse specifice, cu potențial imens de promovare a locului și a tradițiilor acestui neam.
Vom încuraja în acest mod antreprenorii și creatorii din orice colț al Republicii Moldova să-și promoveze produsele cu potențial de a valorifica apartenența la locul geografic sau origine, prezentându-le istoriile de succes ale preparatelor și produselor promovate sub indicații geografice deja înregistrate oficial în țara noastră.
Din cadrul campaniei fac parte și două evenimente, la care sunt așteptați antreprenorii care produc sau sunt în curs de a obține certificarea produselor cu Indicație Geografică, Denumire de Origine sau Specialitate Tradițională Garantată, cu istoriile și produsele lor, pe care le vor expune și propune pentru degustare. Produse unice, tradiționale și mai ales cu mult potențial vor fi prezentate și ridicate la ”înălțime„ și într-o serie de filmulețe produse de EA.md și AGORA, la inițiativa AGEPI și a Proiectului UE ”Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova, care vin să încurajeze antreprenorii optimiști.
Campania de promovare a produselor tradiționale moldovenești cu IG, DOP, STG „Autentic Moldovenesc” este realizată cu susținerea Proiectului UE „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova, finanțat de Uniunea Europeană.
Mihaela Rotari