Care ar fi fost primii pași ai primarului Andrei Năstase? Vicepreședintele Platformei DA oferă detalii!
Vicepreședintele Platformei Demnitate și Adevăr, Alexandru Slusari, în cadrul unei postări pe o rețea de socializare, a comunicat „care ar fi fost primii pași ai primarului Andrei Năstase”, informează Oficial.
„Foarte mulți oameni ne întreabă care ar fi fost primii pași ai primarului Andrei Năstase. În acest context, cu permisiunea primarului ales, public planul de lucru a edilului Andrei Năstase pentru prima zi de activitate în primăria Chișinău. Primarul poporului ar trebui să semneze un șir de dispoziții/demersuri, să aibă multiple întîlniri și să obțină niște informații pentru radiografia maximal plenară a situației în gospodăria capitalei”, a precizat Slusari.
Prin urmare el a comunicat mai multe detalii, în acest sens. „Încep cu semnarea documentelor. În primele ore de lucru Andrei Năstase ar fi semnat dispoziții/demersuri privind
- evacuarea tuturor barierilor de protecție, instalate ilegal (inclusiv lângă sediul PD și casa lui Plahotniuc).
- solicitarea de la Consiliului municipal revocării a lui Nistor Grozavu și desemnarea altor viceprimari.
- revocarea unor pretori/vicepretori și desemnarea altor.
- revocarea autorizației pentru construcții la Bogdan Voievod, 1 și demolarea cinemotografului Gaudeamus, precum și pornirea anchetei de serviciul privind încălcarea legislației în procesul de eliberare a documentelor permisive pentru aceste două cazuri.
- crearea unui grup de lucru pe problema Gaudeamus cu implicarea activiștilor civici.
- demararea unui proces de verificare a tuturor documentelor permisive pentru construcții/demolări în mun. Chișinău pentru ultimii doi ani.
- efectuarea unei inventarieri exhaustive a patrimoniului municipal.
- definitivarea și prezentarea Consiliului municipal în maximum 6 luni a Planului Urbanistic General pentru municipiul Chișinău
- solicitarea de la Consiliului municipal introducerii unui moratoriu asupra transmiterii terenurilor în arendă și modificării planurilor urbanistice zonale în scopul demarării construcțiilor pînă la aprobarea Planul Urbanistic General.
- elaborarea și prezentarea Consiliului municipal în cel mult o lună a organigramei noi a primăriei (proiectul organigramei deja a fost elaborat). Actuală organigramă este moștenită încă de la Nicolai Costin”.
Mihaela Rotari