Restaurantul Comenzilor Greșite! Comanzi un hamburger și primești găluște
Comanzi un hamburger și primești găluște, dar n-ai cum să te superi. În mod normal, când chelnerul îți aduce comanda greșită, te enervezi și-l trimiți înapoi în bucătărie. În schimb, Restaurantul Comenzilor Greșite din Tokyo folosește eroarea ca Unique Selling Proposition (trăsătura care-i diferențiază de competiție).
Proiectul a fost inițiat de producătorul TV Shiro Oguni, care a angajat pe post de chelneri 17 vârstnici care suferă de demență.
Restaurantul a fost deschis pentru prima oară în perioada 2-4 iunie 2017, cu scopul de a demonstra că și persoanele cu demență își pot găsi un loc în societate. Au reușit. Oguni povestește că nu a primit nicio reclamație din partea clienților: „Dincolo de ideea că demența e înfricoșătoare, îngrijorătoare și periculoase, cuvintele pe care le aud adesea de la clienți sunt pozitive: „drăguț”, „amuzant”, „bucuros de companie” și „confortabil””.
Experimentul a fost un mare succes, așa că Restaurantul Comenzilor Greșite s-a deschis din nou în weekendul 21-23 septembrie. Perioada nu a fost aleasă la întâmplare, ci pentru a coincide cu Ziua Internațională Alzheimer (21 septembrie).
Câteva locuri au fost disponibile în regim walk-in, dar marea majoritate era rezervată pentru clienții care donaseră online în prealabil. În total, s-au strâns 13 milioane yen (cam 446.000 lei) pentru ajutorarea bătrânilor care suferă de demență.
Problema asta e destul de gravă în Țara Soarelui Răsare. Se estimează că, până-n anul 2025, 20% dintre bătrânii japonezi vor suferi de demență. Adică un bătrân din cinci.
Inițiativa asta are un imens potențial de a deveni atracție turistică. Ar fi culmea să nu-și redeschidă porțile în 2018, că sigur s-ar strânge mai mulți bani decât data trecută. Totul în scop caritabil.
Sursa: Noizz.ro