Proiecte bilaterale de dezvoltare a infrastructurii de cale ferată în Republica Moldova. Detalii
Reprezentanţii Î.S.”Calea Ferată din Moldova” (СFM), ghidaţi de directorul general al CFM, Iurii Topala, au participat la o reuniune internaţională privind cooperarea în domeniul transportului feroviar, cu reprezentanţi ai celor mai mari companii din China specializaţi în construcţia obiectelor infrastructurii feroviare de transport şi energetică.
Componenţa delegaţiei din China a fost compusă din specialişti ai companilor China Railway Signal & Communication Corporation – CSRC (Corporaţia de semnalizare şi comunicaţii feroviare din China); CRSC R & D Group (Grupul CRSC pentru Cercetare şi Institutul de Proiectare), precum şi Mingben Consalting Limited – MB care reprezintă Fondul de dezvoltare a drumului de mătase, Compania Energetică din China şi Corporaţia CRSC.
Directorul general al CFM, Iurii Topala, a salutat delegaţia chineză în R.Moldova şi CFM, şi-a exprimat speranţa că oaspeţii din China vor fi interesaţi să se familiarizeze cu calea ferată a R.Moldova, să viziteze sucursalele nodului feroviar Chiţinăui, inclusiv segmentul de cale ferată Chişinău-Străşeni.
Conducătorul delegaţiei chineze din partea CRSC dl Zhao Xiaodong, în discursul său, şi-a exprimat recunoştinţa către directorul general dl Iurii Topala pentru organizarea reuniunii bilaterale în R.Moldova şi a prezentat specificul activităţii holdingului CRSC. Reprezentanţii MB Consulting din China, în luna septembrie a acestui an, au vizitat Moldova în cadrul proiectelor implementate de Guvernul R.Moldova pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a întreprinderilor de stat. Specialiştii CRSC din China sunt gata pentru un schimb de experienţă cu scopul lansării în R.Moldova a unor proiecte bilaterale de dezvoltare a infrastructurii de cale ferată, inclusiv electrificarea unor segmente din reţeaua CFM.
Dl Serghei Tomşa, vicedirector general responsabil de infrastructură şi tracţiune a CFM, a răspuns colegilor chinezi la toate întrebările tehnice abordate ce ţin de principalele caracteristici şi starea infrastructurii şi materialului rulant de tracţiune, apartenenţă a CFM, principalele direcţii ale fluxurilor de traficul de marfă și călători, proiectele promiţătoare de dezvoltare a infrastructurii, sursele de finanţare a acestora disponibile în prezent, etc.
Ultima parte a vizitei delegaţiei din China a fost o deplasare de la staţia Chişinău la staţia Străşeni și retur, vizita filialelelor de infrastructură a nodului feroviar Chişinău şi a staţiilor de cale ferată de pe acest segment.
Mihaela Rotari