Copiii din taberele de odihnă își cunosc mai bine drepturile
Agenția pentru Protecția Consumatorilor desfășoară o campanie de informare în mai multe tabere de odihnă din țară. Astfel, angajații APC desfășoară diferite activităţi de informare a copiilor care îşi petrec timpul liber în taberele de odihnă.
Campania are loc sub forma unor vizite de consultanță în vederea informării adolescenţilor despre drepturile lor în calitate de consumatori, cu intenţia de a schimba atitudinea şi comportamentul consumatorilor în scopul formării unei conştiinţe critice şi responsabilităţi sociale.
APC își propune educarea timpurie a consumatorilor, ceea ce vizează în primul rând profesorii și elevii, în scopul de a cultiva tinerilor stima de sine, independența și spiritul antreprenorial. Schimbările pornesc de la sistemul educațional, pentru a pregăti viitorii consumatori informați și educați. Tinerii primesc informații despre modul de depunere a unei reclamații, modul de înlocuire a produselor de calitate corespunzătoare, produsele ce nu pot fi înlocuite, etc.
De asemenea, și administratorii taberelor sunt familiarizaţi cu prevederile actelor normative şi legislative ce ţin de protecţia drepturilor consumatorilor.
Prin aceste acțiunii, APC tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să-i informeze despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de acest domeniu.
Potrivit unui comunicat de presă, au fost desfășurate vizite în taberele: „ „Albasadorf”, s. Albota de Sus, „Romantica”, s. Moscovei, Cahul și „Neptun”, s. Sarata Noua, Leova.
Campania se desfășoară în tabere din toate regiunile țării și va dura câteva săptămâni.
Maria Roșca