Dezvoltarea agroturismului din Republica Moldova: Potențialul indicațiilor geografice și a denumirilor de origine
Pe 25 noiembrie curent, la Chișinău, a avut loc Atelierul de lucru cu genericul ”Diversificarea activităților clusterilor agroturistice în Moldova”, în cadrul proiectului “Dezvoltarea clusterelor agroturistice în Moldova. Consolidarea business-ului non-agricol în zonele rurale”.
Evenimentul a fost organizat de către Asociația de Dezvoltare a Turismului în Moldova cu asistența Poloniei și a Centrului European de Cooperare.
La atelierul de lucru au participat reprezentanți ai mai multor întreprinderi, parteneri ai proiectului, precum și reprezentanți din cadrul autorităţilor publice centrale din Republica Moldova.
În cadrul evenimentului, mai mulți experți din Republica Moldova au vorbit despre necesitatea valorificării potențialului etno-cultural al minorităților etnice pentru diversificarea ofertei agroturistice locale; diversificarea serviciilor agroturistice prin elemente de turism sportiv; turismul verde ca o oportunitate pentru diversificarea ofertei agroturistice, precum și rolul apiterapiei în diversificarea serviciilor agroturistice.
Totodată, un expert polonez a prezentat modelul de promovare turistică a unei țări, luând ca exemplu promovarea Poloniei pe piața turistică a Marii Britanii.
Prezent la eveniment, șeful Direcției mărci și design industrial, Simion Levițchi, a vorbit despre importanța indicațiilor geografice și a denumirilor de origine pentru promovarea serviciilor turistice în mediul rural.
Proiectul “Dezvoltarea clusterelor agroturistice în Moldova. Consolidarea business-ului non-agricol în zonele rurale” este susținut de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone (Polish Aid) și are drept scop sprijinirea antreprenorilor din domeniul agroturismului pentru dezvoltarea activităților non-agricole în mediul rural.
Mihaela Rotari