Fusu: Ministerul elaborează un set de acte normative pentru a îmbunătăți situația în domeniul educației copiilor de până la 3 ani

Fusu: Ministerul elaborează un set de acte normative pentru a îmbunătăți situația în domeniul educației copiilor de până la 3 ani

Reconcilierea vieții de familie cu cea profesională, reformarea concediului de îngrijire a copilului, a concediului parental, extinderea serviciilor de creșă, acestea, dar și alte subiecte au fost discutate astăzi, 30 mai 2016,  în cadrul Forului de Politici Publice cu genericul: ”Cum asigurăm o piață a muncii prietenoasă mamelor și taților?”. Despre aceasta comunică serviciul de presă al Ministerului Educației.

Evenimentul a fost organizat de Platforma Comună de Dialog a Doamnelor Deputate din Parlamentul Republicii Moldova în parteneriat cu Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare și Platforma pentru Egalitate de Gen și a avut drept scop identificarea unor propuneri de îmbunătățire a cadrului legislativ, care să permită concilierea activității profesionale cu viața familială. La dezbateri au participat deputați, reprezentanți ai ministerelor de profil, ai Confederației sindicatelor și patronatelor din Republica Moldova, ai societății civile și ai partenerilor de dezvoltare.

Prezentă la eveniment, Corina Fusu a declarat că Ministerul Educației elaborează un set de acte normative pentru a îmbunătăți situația în domeniul educației copiilor cu vârsta de până la 3 ani, care urmează a fi pregătit până în noiembrie 2016:

”Ministerul Educației are elaborate standarde de învățare și dezvoltare a copilului de la naștere pînă la vîrsta de 7 ani. A fost revizuit Regulamentul instituțiilor de educație timpurie, precum și curriculum-ul educației timpurii, inclusiv și pentru vîrsta 0-3 ani. Recent, a fost definitivată Strategia de dezvoltare a abilităților și competențelor parentale pe anii 2016-2022. Noi susținem inițiativa ca pentru copiii de 3 ani să fie create servicii educaționale finanțate de la bugetul de stat, dar care să asigure în același timp  servicii de calitate pentru toți copii (spații prietenoase, dotări corespunzătoare vîrstei și nivelul de dezvoltare al copiilor, personal calificat/instruit și motivat să lucreze la standardele solicitate, părinți cu abilități parentale dezvoltate), pentru care sunt necesare investiții substanțiale.

Totodată ministrul a menționat că este nevoie de investiții substanțiale pentru renovarea spațiilor și crearea infrastructurii adecvate (apă curentă, apă caldă, canalizare, terenuri de joacă și sport); dotarea IET cu mobilier adecvat pentru copii,  jucării, cărți, materiale didactice, mijloace tehnice, atribute de joc și sport conform standardelor minime necesare; dezvoltarea infrastructurii IET și a serviciilor specializate incluzive pentru copiii cu dizabilități (inclusiv, adaptarea mediului fizic, crearea serviciilor psihologic, logopedic, kinetoterapeutic, angajarea specialiștilor) – modele pilotate.

Partenerii de dezvoltare, reprezentanții societății civile,  ai sindicatelor și patronatelor au salutat propunerile autorităților, exprimând-și disponibilitate de a contribui la îmbunătățirea situației în domeniul îngrijirii copiilor cu vârsta de până la 3 ani, astfel încât fiecare copil să beneficieze de servicii educaționale de calitate.

Mihaela Rotari

Share