
Se caută director la SA „Tracom”
Consiliul Societății „TRACOM”, în baza statutului, anunță concurs pentru ocuparea funcției de director al S.A. „TRACOM”. Concursul se va desfășura în conformitate cu prevederile Regulamentului, aprobat prin hotărârea Consiliului Societății din 15.09.2025.
Cerințe față de candidat:
- Să fie cetățean al Republicii Moldova.
- Să cunoască limba de stat.
- Să dețină studii superioare sau echivalentul lor în unul din domeniile: economic, juridic, tehnic sau management (studiile postuniversitare constituie un avantaj).
- Să fi activat în funcții de conducere cel puțin 4 ani.
- Să cunoască cel puțin o limbă de circulație internațională (din cele utilizate de către ONU), minimum nivel B1.
- Să nu fi împlinit vârsta necesară obținerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă.
- Să nu aibă antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
- Să nu fie lipsit de dreptul de a ocupa anumite funcții prin hotărâre judecătorească definitivă.
- Să nu fi fost condamnat prin hotărâre definitivă și irevocabilă pentru infracțiuni de corupție (conform Legii nr. 133/2016).
- Să nu aibă calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat într-un proces penal.
- Să nu fi fost destituit, în ultimii 5 ani, dintr-o funcție de conducere în temeiul art. 200 alin. (1) din Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002 (cu excepția cazurilor de încetare din motive neimputabile conducătorului).
Lista documentelor necesare:
- Scrisoarea de motivare și viziunea privind eficientizarea activității economico-financiare a Societății.
- Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției vacante de director al S.A. „TRACOM” (anexa nr. 7 la Regulament).
- Curriculum vitae (CV).
- Copia buletinului de identitate.
- Copia diplomei de studii.
- Cazierul judiciar detaliat sau declarația pe propria răspundere privind lipsa calității de bănuit/învinuit/inculpat ori a antecedentelor penale.
- Scrisori de recomandare (minimum 3).
- Declarația privind evaluarea competenței și adecvării persoanei înaintate în funcția de Director al Societății (anexa nr. 4).
- Copii ale certificatelor de perfecționare/specialitate.
- Certificat valabil care atestă nivelul de cunoaștere a limbii de circulație internațională.
- Acordul prealabil scris privind prelucrarea datelor cu caracter personal și acordul privind plasarea CV-ului pe pagina web a societății și a Agenției Proprietății Publice (anexele nr. 5 și nr. 6).
- Declarație pe propria răspundere privind interesele personale în raport cu membrii Consiliului, Comisiei de cenzori, Comitetului de audit, Agenția Proprietății Publice și persoanele cu funcții de răspundere ale Societății.
*Copiile documentelor se certifică de către candidat pe propria răspundere sau se prezintă împreună cu originalele pentru verificare.
Modalitate de depunere a dosarului:
- În plic sigilat, la sediul S.A. „TRACOM”, mun. Chișinău, str. Columna 170, la secretarul Comisiei de selectare. Program pentru depunerea fizică: luni–vineri, 08:30–16:30 (pauză: 12:00–13:00), cu excepția zilelor nelucrătoare sau de sărbătoare.
sau
- În format electronic, arhivat într-un dosar unic, la adresa: constantia.covalenco@tracom.md, în conformitate cu cerințele de corespundere a documentului electronic.
Data-limită de depunere: 15 octombrie 2025, ora 16:00 (Chișinău). Dosarele incomplete sau depuse după termen nu vor fi examinate.
Persoană de contact: Constanția COVALENCO, telefon: +373 68636111.
Atribuțiile directorului Societății:
- Asigură elaborarea direcțiilor prioritare ale activității Societății și a Planului de afaceri și le prezintă Consiliului Societății spre aprobare.
- Asigură întocmirea programului de producție al Societății pe baza principiului transparenței procedurilor de achiziții și eficienței utilizării surselor financiare și îl prezintă Consiliului Societății spre informare.
- Asigură elaborarea devizului anual de venituri și de cheltuieli și îl prezintă Consiliului Societății spre aprobare.
- Asigură activitatea eficientă a Societății.
- Selectează, angajează și concediază personalul salariat.
- Stabilește salariile de funcție pentru angajați, negociază contractul colectiv și contractele individuale de muncă, în limita fondului anual aprobat.
- Asigură elaborarea și aprobarea structurii organizaționale a Societății și o prezintă Consiliului Societății spre informare.
- Aprobă regulamentele interne de funcționare.
- Asigură îndeplinirea deciziilor Adunării Generale a Acționarilor și ale Consiliului Societății.
- Asigură prezentarea situațiilor financiare și fiscale, rapoartelor statistice și altor dări de seamă organelor de stat.
- Asigură transmiterea raportului auditorului către Ministerul Finanțelor.
- Respectă legislația muncii și fiscală, asigură achitarea în termen a impozitelor, dividendelor și salariilor.
- Asigură prezentarea documentelor necesare Consiliului, Comisiei de cenzori, Comitetului de audit și Reprezentantului statului.
- Încheie contractul cu societatea de audit confirmată de Adunarea Generală.
- Până la 20 mai al fiecărui an prezintă Consiliului societății:
- raportul anual privind rezultatele activității economico-financiare pentru anul precedent;
- raportul auditorului;
- informația privind procurările de bunuri și servicii de peste 200 000 lei;
- informația privind contractele economice încheiate pentru anul curent.
- Prezintă, până la 20 mai, Agenției Proprietății Publice raportul anual și raportul auditorului.
- Asigură plasarea pe pagina web a Societății și a APP a raportului anual, raportului auditorului, hotărârilor AGA și informațiilor privind organele de conducere.
- Acționează fără procură în numele Societății.
- Reprezintă interesele Societății în relații interne și externe, putând delega aceste atribuții.
- Încheie acte juridice, eliberează procuri și deschide conturi în bănci (cu aprobarea Consiliului unde este cazul).
- Realizează procedurile de achiziție conform Regulamentului aprobat.
- Soluționează toate problemele ce țin de activitatea Societății, cu excepția celor de competența AGA și a Consiliului.
- Întreprinde măsuri pentru asigurarea integrității patrimoniului.
- Asigură respectarea prevederilor legale privind dezvăluirea informațiilor de către Societate.
Alte mențiuni:
- Candidatul selectat de Comisia de selectare, în baza concursului, va încheia contractul de management pentru funcția de director cu Consiliul S.A. „TRACOM” pentru o perioadă de până la 5 ani.
- Remunerarea se va face conform contractului de management, în corespundere cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 743 din 11.06.2002.
- Drepturile și obligațiile directorului vor fi stabilite în contractul de management, încheiat cu Consiliul S.A. „TRACOM”.
- Regulamentul de concurs este elaborat în baza prevederilor Legii nr. 1134/1997 privind societățile pe acțiuni și ale Legii nr. 121/2007 privind administrarea și deetatizarea proprietății publice.
Share