Se fac probe tehnice la cel mare mare pod hobanat în municipiul Galați, România. Și moldovenii vor beneficia de vacanțe în Grecia, Bulgaria și Turcia

Se fac probe tehnice la cel mare mare pod hobanat în municipiul Galați, România. Și moldovenii vor beneficia de vacanțe în Grecia, Bulgaria și Turcia

Podul Hobanat, cea mai complexă lucrare de infrastructură realizată în judeţul Galați, în ultimele decenii, este aproape de inaugurare. Autoritățile au anunțat joi că au început testele de rezistență ale construcției.

Astfel, pe fiecare jumătate a podului, au fost folosite 4, 8 și 12 camioane simultan, gradul total de încărcare, pentru toate fazele de testare, fiind de peste 2.000 de tone.

„Testele de rezistență au început! Cu ajutorul unor camioane încărcate la maximum, peste 2000 de tone în total, podul a fost pus la încercare în cele mai vulnerabile puncte. Acum vom aştepta rezultatele pentru a confirma că suntem pregătiți pentru ultimul pas: inaugurarea oficială!”, a transmis Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Podul hobanat, primul din istoria Galaţiului, va fluidiza considerabil traficul pe centură.

În perioada următoare, datele colectate vor fi analizate minuțios, iar testele dinamice vor continua, simulând deplasarea vehiculelor la viteze de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h și 70 km/h.

„Urmează testele dinamice, unde vehiculele vor simula diferite viteze de deplasare, iar după această etapă vom putea spune cu toată încrederea: podul este gata de drum!”, a precizat Costel Fotea.

Pentru construirea celor două rampe ale podului hobanat s-au utilizat peste 35.000 de metri cubi de material, având în vedere că ele au aproape șase metri înălțime în zona de conectare cu podul.

Construcţia are înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat are o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.

Podul hobanat face parte din Drumul de Centură Galați, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. Investiţia prevede modernizarea a 10,45 km de drum și piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.

La finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc, respectiv, două benzi de circulație pe tronsonul cuprins între strada Alexandru Măcelaru și strada Basarabiei.

Share