Încă un ministru liberal și-a prezentat raportul de 100 de zile. Uite ce promite!
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor dl. Iurie Chirinciuc a făcut unraport privind cele mai importante realizări obținute în primele 100 zile de activitate în calitate de ministru al Transporturilor.
Raportul include cuvântul ministrului, Iurie Chirinciuc cu o prezentare a situației generale la MTID în momentul preluarii Ministerului și o trecere în revistă a celor mai importante realizări. Urmează mai multe capitole în care sunt descrise detaliat realizările în diferite domenii cum ar fi: Cadrul legislativ, Dezvoltarea și întreținerea drumurilor, Transport rutier, Transport feroviar, Transport naval, Transport aerian, Colaborare externă, comunicare și socializare.
„Acum 100 de zile, cînd am venit la conducerea MTID, Compania AIR Moldova suporta pierderi de 108 mln. lei, mii de angajați ai Căii Ferate din Republica Moldova nu-și ridicase salariile de mai bine de 3 luni, Întreprinderea de stat „Mold ATSA” avea mijloacele sale financiare blocate, la întreprinderea „Moldaeroservice” restanțele salariale erau de peste 6 luni. Că să fie și mai limpede situația generală, ar mai trebui să pomenesc și despre restanțele de sute de milioane pentru lucrările executate și finanțate din Fondul rutier, dar și despre întârzierile enorme înregistrate la executarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor naționale finanțate din surse externe” – menționează dl Iurie Chirinciuc în nota introductivă la raport.
„În primele 100 de zile în care am activat în calitate de Ministru al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, împreună cu echipa de profesioniști, care mi-au fost mereu alături, am reușit să diminuăm pierderile companiei AIR Moldova de la 108, la 50 de milioane lei, am reușit să reluăm achitarea salariilor angajaților CFM, ducând la bun sfârșit semnarea acordului de grant pentru restructurarea acestei întreprinderi de stat. Am demarat reorganizarea Întreprinderii de Stat pentru Utilizarea Spaţiului Aerian si Deservirea Traficului Aerian „Mold ATSA”, a Autorității administrative „Agenția Națională Transport Auto” și cea a Întreprinderii de Stat „Moldaeroservice”.
De asemenea, am lansat trenul modernizat nr. 4, pe traseul Chișinău-Ungheni, am inaugurat cursa feroviară Chișinău-Iași, am inițiat procesul de inventariere și radiere a navelor maritime problemetice înregistrate sub pavilion moldovenesc. Pe lângă aceste acțiuni a fost desfășurată și o amplă muncă legislativă, astfel, în aceste 100 de zile au fost pregătite mai multe documente importante pentru buna fucționare a transportului rutier, feroviar, maritim și aerian”, notează în continuare ministrul în exercițiu al Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor.
Pe de altă parte, autorul raportului se arată nemulțumit de faptul că, deși împreună cu membrii echipei a depus eforturi mari, nu s-a reușit menținerea mărimii Fondului rutier pentru anul 2015, la nivelul de 1523 mln cât a fost planificat la începutul anului. El amintește că, la rectificarea bugetului operată în această toamnă, mărimea fondului rutier s-a diminuat cu 485 mln lei.
În final, ministrul Iurie Chirinciuc exprimă recunoștință membrilor echipei, grație cărora „ministerul a reușit să demonstreze performanță chiar și în condiții de criză politică, economică și instituțională” și îi îndeamnă să continue lucrurile bune pe care le-au început împreună, indiferent de modul în care se vor derula evenimentele pe scena politică.
„Promit să nu încetez vre-o dată lupta pe care am pornit-o, lupta pentru viitorul european al copiilor noștri!” – declară în încheiere ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, dl Iurie Chirinciuc.
Mihaela Rotari