Peste un milion de apeluri recepționate la numărul de urgență 112, în prima jumătate a anului 2024
Statistica în prima jumătate a anului 2024 realizată de Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost recepționate şi tratate un număr de 1 128 819 de apeluri.
Potrivit datelor statistice, în medie, timp de 24 ore la numărul de urgență sunt înregistrate 6 236 de apeluri, dintre care numărul de apelurile de urgență reală reprezintă 58 la sută. Totodată, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 112 în primele 15 secunde reprezintă 94,8%.
Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat în intervalul de timp cuprins între orele 17.00-19.00. Cele mai multe solicitări au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (71%), Poliţie (25%) şi Pompieri (2,87%). Referitor la natura urgențelor, în 2024, ca ponderi majoritatea apelanților raportează: cefalee – 51 561 de cazuri, dureri abdominale sau de spate – 25 246 de cazuri, pacient slăbit, simptome neclare – 24 662 de cazuri, durere pronunțată toracică neclară – 20 866 de cazuri, dispnee și durere toracică – 20 463 de cazuri, copil bolnav – 19 6575 de cazuri, conflict – 16 744 de cazuri, accident rutier – 12 543 de cazuri, persoană agresivă – 11 555 de cazuri, parcarea neregulamentară – 10 405 de cazuri, gălăgie – 5 837 de cazuri, incendii de vegetație – 1 893 de cazuri, incendii sector locativ – 1 465 de cazuri.
Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav și infracțiune contra vieții și sănătății persoanei, și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți, Orhei, Ungheni și Cahul.
Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe se situează la circa 42%, în acest sens, în perioada menționată, la numărul 112, au fost realizate un număr de 664 de apeluri fără a comunica o urgență de la un singur apelant. Conform estimărilor Serviciul 112, costul mediu lunar privind recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate este de aproape 90 de mii de lei.