Subiectul desfășurării recensământului populației și locuințelor din Republica Moldova, în atenția Parlamentului
Comisia administrație publică și dezvoltare regională a organizat, astăzi, audieri publice, în cadrul cărora Biroul Național de Statistică s-a expus asupra organizării și desfășurării recensământului populației și locuințelor din Republica Moldova. La discuții au participat deputați, reprezentanți ai Biroului Național de Statistică, ai autorităților publice locale și ai societății civile.
Recensământul se va desfășura în perioada 8 aprilie – 7 iulie 2024 și va fi efectuat de circa 5 mii de persoane – recenzori și supervizori – care vor fi pregătite special pentru realizarea acestui proces complex. În contextul dat, participanții la audieri au discutat aspecte legate de procedura de desfășurare a recensământului, care presupune alocarea resurselor, ajustarea și testarea chestionarului în baza căruia se vor colecta date, utilizarea metodelor de interogare a persoanelor, planul de comunicare, acțiunile de securitate și protejare a informațiilor ș.a.
„Acest recensământ este vital pentru următorii zece ani. Rezultatele sale vor depinde de calitatea colectării datelor și responsabilitatea persoanelor implicate, de aceea este necesară mobilizarea tuturor, inclusiv a primăriilor pentru a livra informații corecte și utile societății”, a menționat președinta Comisiei administrație publică și dezvoltare regională, Larisa Voloh.
Pentru efectuarea recensământului a fost alocată suma de 329,2 milioane de lei din bugetul de stat, partenerii externi contribuind cu suma de două milioane de euro. Datele finale ale recensământului vor fi prezentate în decursul a 18 luni.