Ministerul Educației și Cercetării încurajează cadrele didactice să participe la elaborarea manualelor școlare
Modalitățile de motivare a cadrelor didactice de a deveni autori de manuale școlare, dar și mecanismele de proiectare a manualelor astfel încât ghiozdanele elevilor să devină mai ușoare, au fost discutate de secretarul de stat Galina Rusu cu mai mulți profesori și autori de manuale școlare.
Discuțiile au avut loc în contextul consultării condițiilor de lansare a unei noi achiziții de manuale școlare pentru ciclurile primar, gimnazial și liceal.
Secretarul de stat Galina Rusu a informat cadrele didactice și autorii de manuale școlare despre noile prevederi ale Legii privind achizițiile publice, în care este indicat că, în procesul de selectare a manualelor, prețul va conta în proporție de 30%, iar calitatea conținutului manualelor şcolare în proporție de 70%. Acest lucru va minimiza numărul cazurilor când câștigă proiectele de manuale școlare cu cel mai mic preț, dar nu cele cu cel mai mare punctaj pentru calitate.
,,Ne dorim ca în procesul de elaborare a manualelor școlare să fie implicate cele mai calificate și experimentate cadre didactice. Facem apel către toți profesorii care își doresc manuale calitative și interesante, care să corespundă noii curricula, să devină parte a grupurilor de autori de manuale școlare și să contribuie, astfel, la asigurarea unui proces educațional de calitate”, a menționat Galina Rusu.
Totodată, secretarul de stat a prezentate propunerile de modificare a Regulamentului cu privire la evaluarea, selectarea și achiziția manualelor pentru învățământul general. Acestea prevăd extinderea termenelor de pregătire a ofertelor de manuale de la 6 la 8 luni, a termenelor de evaluare a proiectelor de manuale de la 2-3 săptămâni la 3-4 săptămâni și a termenelor de pregătire a manualelor pentru obținerea avizului „Bun de tipar” de la 3 la 4 săptămâni. Noile modificări ar oferi autorilor și colectivelor editoriale timp suficient pentru pregătirea conținuturilor, iar evaluatorilor – posibilitatea de analiză minuțioasă, în vederea excluderii tuturor carențelor și a avea în rezultat manuale de o calitate mai înaltă.
Alte subiecte abordate în cadrul ședinței au vizat remunerarea colectivelor de autori care vor veni cu proiecte de manuale calitative, precum și posibilitatea de a diviza manualele școlare voluminoase în două părți, pentru a evita greutatea mare a ghiozdanelor elevilor.