8 documente pot fi comandate și primite instantaneu, în format electronic, în cabinetul personal al cetățeanului
Cetățenii care dețin semnătură digitală, pot solicita online și primi instantaneu (în regim de timp real) în cabinetul personal (MCabinet) 8 documente electronice, după cum urmează:
5 Extrase din Registrul de stat al populației privind:
✅înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia;
✅eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora;
✅apartenența la cetățenia Republicii Moldova;
✅pierderea cetățeniei Republicii Moldova;
✅atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP).
3 Extrase din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule privind:
✅confirmarea deținerii dreptului de a conduce vehicule, categoriile și permisele de conducere eliberate;
✅confirmarea valabilității permisului de conducere;
✅confirmarea nedeținerii dreptului de a conduce vehicule.
Noile servicii pot fi accesate online atât din RM, cât și de peste hotare, urmând doar câțiva pași:
☑️Cererea de solicitare online a serviciului se depune prin intermediul platformei www.servicii.gov.md.
☑️Achitarea serviciilor respective se face prin intermediul Serviciului guvernamental de plăți electronice (Mpay).
Informația detaliată privind tarifele și procedura de primire a extraselor o găsiți aici: https://www.asp.gov.md/ro/media/2023-11-22
Noile servicii au fost elaborate în comun cu Agenția de Guvernare Electronică.