Aplicația mobilă SmartGuide găzduiește peste 400 de repere și rute turistice
Peste 400 de obiective turistice din 13 raioane, orașe și municipii ale Republicii Moldova, precum și două trasee cultural-turistice sunt acum disponibile pe aplicația mobilă SmartGuide. Dezvoltată de o companie cehă, platforma turistică găzduiește acum și informații despre Moldova. Acest lucru a fost posibil datorită unui proiect implementat de Agenția de Investiții a Moldovei, cu sprijinul Fondului ceh pentru inovații, administrat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).
Prin intermediul aplicației SmartGuide, diverși furnizori de servicii turistice pot acum atrage un public mai larg și pot să distribuie turiștilor din întreaga lume informații despre reperele turistice locale. Această abordare este benefică nu doar pentru comunitățile locale pentru că stimulează activitatea economică, dar și pentru turiștii internaționali, ale căror experiențe le îmbunătățește. Se estimează că conținutul digital creat despre Moldova va ajunge la peste 1.000.000 de oameni, preponderent călători occidentali.
„Lucrul asupra digitalizării ghidurilor de călătorie în Moldova a fost o experiență plină de satisfacții. Finalizarea cu succes a acestei inițiative stabilește un nou standard pentru turismul digital în regiune”, a declarat Jan Doležal, CEO al companiei tehnologice cehe SmartGuide, cea care a implementat proiectul de digitalizare a turismului în Moldova.
„Acest proiect a adus noi oportunități în sectorul nostru turistic, deoarece acum putem prezenta patrimoniul nostru unui public global. Este o situație în care câștigă toți – vizitatorii noștri beneficiază de o experiență autentică, iar noi reușim să păstrăm și să ne promovăm patrimoniul local”, a declarat Ion Iordachi, director general adjunct, Agenția de Investiții a Moldovei.
Pentru a crea conținutul digital, Agenția de Investiții a Moldovei, împreună cu reprezentanții SmartGuide a instruit prestatorii de servicii turistice din întreaga țară. La o lună de la lansarea sa în Moldova, zece dintre cele mai active și populare atracții turistice au obținut un premiu de 500 de euro.
„Republica Moldova devine din ce în ce mai atractivă pentru turiștii străini. Țara noastră se apropie din ce în ce mai mult de punctul în care își va ocupa locul binemeritat printre destinațiile de top din Europa de Est. Sarcina noastră este să-i atragem exact pe acei turiști care caută experiențe pe care doar noi le putem oferi. Digitalizarea potenţialului turistic al Republicii Moldova este o prioritate pentru Ministerul Culturii al Republicii Moldova”, a declarat Andrei Chistol, secretar de stat, Ministerul Culturii al Republicii Moldova.
Inițiativa SmartGuide a beneficiat de un grant de 39.758 USD de la Fondul ceh pentru Inovații, care este implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare și susținut financiar de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Cehe. Până acum, Fondul ceh pentru Inovații a susținut 17 proiecte în Moldova.