Problemă care cere soluții imediate de la Andrei Spînu
APOTA menționează că, MIDR nu a reacționat la somația transportatorilor comunicată prin Scrisoarea deschisă din 22 ianuarie 2022, nu a revizuit proiectul de ordin privind aprobarea tarifelor, nu a renunțat la mecanismul ilegal de instituire a unui nou tip de act permisiv- acordul consiliilor locale de majorare a tarifelor, nu a prezentat calculele reale a mărimii tarifului la serviciile de transport, nu a aprobat actul prin care să stabilească mărimea tarifului la serviciile de autogară și nu a renunțat la protejarea schemelor ilegale din transport.
„Deși MIDR a anunțat că dialogul rămâne calea de găsire a unei soluții agreate de ambele părți, nici o ședință cu transportatorii nu este preconizată”, spune Asociația.
Potrivit lor, activitatea pe rute va fi reluată pe data de 10 februarie 2022.
„Eschivarea în continuare a MIDR de a se conforma cadrului legal pune în pericol funcționarea transportului de pasageri și crează premise pentru abandonarea rutelor pe o perioadă nedeterminată. După reluarea activității pe rute, preconizată pentru data de 10 februarie 2022, APOTA va anunța despre deciziile sale legate de problema tarifelor”, mai spune Asociația.
Cristina Parfeni