CNA și PNUD vor premia companiile private care implementează standardele de integritate în afaceri
Companiile private sunt invitate să candideze pentru premiul de integritate în afaceri, care va fi acordat de Centrul Naţional Anticorupţie (CNA) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în cadrul concursului „Marca comercială a anului”, organizat de Camera de Comerț și Industrie.
Inițiativa are drept scop încurajarea implementării standardelor de integritate în companiile private, precum şi promovarea bunelor practici în acest domeniu. La concurs pot participa societăți comerciale, reprezentante ale businessului mare, mic şi mijlociu, cu excepția celor care dețin statut de entitate publică, potrivit Legii Integrității și care dețin cel puțin o cerere de înregistrare a mărcii sau o marcă comercială înregistrată.
Candidații vor prezenta comitetului de organizare a concursului:
- Cererea de participare (www.chamber.md);
- Certificatul de înregistrare a întreprinderii (copie);
- Raportul de auto-evaluare privind inițiativele anticorupție (www.chamber) cu materialele justificative – documentele de politici aprobate şi implementate (în domeniile etică, conformitate, anticorupție, anti-mită etc.); Codul de etică/conduită; Procedurile de raportare a neregulilor la locul de muncă şi protecția avertizorilor de integritate; Procedurile de soluționare a conflictelor de interese; Procedurile de declarare şi evaluare a cadourilor; Procedurile de control intern etc.
Participanţii la nominalizarea pentru implementarea standardelor de integritate în afaceri vor fi scutiţi de achitarea taxei de participare, care va fi acoperită de PNUD Moldova, prin proiectul „Lupta împotriva corupției prin consolidarea integrității în Republica Moldova”.
Dosarele de concurs vor putea fi depuse începând cu data de 4 februarie 2021 la adresa Camerei de Comerţ şi Industrie. Termenul limită pentru depunerea cererilor de participare este 31 martie 2021. Detaliile pot fi accesate pe pagina oficială a instituţiei: www.chamber.md
La prima ediție a concursului, desfășurată în anul 2020, șase companii private din Republica Moldova au devenit deținătoare ale premiului pentru implementarea standardelor de integritate în afaceri. Alte șase companii au primit diplome de onoare.
Concursul „Marca comercială a anului” se desfăşoară începând cu anul 2003 şi este organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova (CCI) în parteneriat cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI). În afară de premiul pentru integritate, concursul „Marca comercială a anului” are alte 11 nominalizări, între care „Reputaţie şi încredere”, „Femeia în afaceri”, „Liderul anului”, „Export”, „Debutul anului” etc.
Proiectul „Lupta împotriva corupției prin consolidarea integrității în Republica Moldova”, implementat de PNUD Moldova, cu suportul Ministerului Afacerilor Externe al Norvegiei are drept obiectiv crearea unui sistem durabil de integritate și anticorupție în cadrul entităților din sectorul public și privat, precum și în cadrul sectorului asociativ. Proiectul se desfășoară în perioada 2019-2021.
Cristina Pendea