Cum au pus în practică modelul selectat cele mai mari licee din Chişinău! MECC, în discuții cu directorii
Aplicabilitatea modelelor educaționale selectate pentru acest început de an şcolar de către instituțiile de învățământ general din municipiul Chişinău a fost discutată în cadrul unei şedinţe desfăşurate în incinta Casei Guvernului cu participarea secretarului de stat în domeniul educaţiei, Natalia Grîu, viceprimarului mun. Chișinău, Angela Cutasevici, și a 10 conducători de instituții.
„Am iniţiat acest dialog cu managerii celor mai reprezentative instituţii de învăţământ din capitală pentru a analiza aspectul practic al aplicării modelului educaţional ales. Consultând opinia Dvs., ne dorim să vedem care sunt practicile bune implementate , care sunt riscurile, dificultățile și oportunitățile modelului selectat, dar, totodată, să înțelegem și ce impact va avea acesta asupra comunității educaționale” a declarat Natalia Grîu, secretarul de stat în domeniul educaţiei.
Totodată, directorii au fost îndemnați să se expună și asupra actualității și aplicabilității reglementărilor stabilite de minister privind modul de organizare a activității instituției și a procesului de studiu în condiții de pandemie.
Potrivit datelor raportate, dintre cele 148 de școli din municipiul Chișinău, 91 au ales modelul 7 de studiu – învățarea mixtă, fiind îmbinate câteva modele.
Boris Volosatîi, directorul IP Liceului Teoretic „Gheorghe Asachi” cu peste 1700 de elevi a precizat că a consultat opinia părinților atunci când a selectat modelul: „Peste 84% dintre părinți s-au expus pentru alegerea modelului mixt. Astfel, copiii din școala primară sunt prezenți toți fizic la ore, în două schimburi, în timp ce clasele liceale alternează învățământul on-line cu prezența fizică”. Totodată, directorul a subliniat că 16 părinți au solicitat pentru copiii lor învățământul exclusiv la distanță, fiind vorba în mare parte de elevii din familii de medici.
O situație similară este și la celelalte licee cu un număr de peste 1 000 de copii. Managerii instituțiilor au declarat că au depus efortul pentru ca procesul educațional să fie reluat conform normelor și cerințelor, raportând dificultăți legate de organizarea solicitantă pentru profesor a lecțiilor concomitent în clase și la distanță, conectarea la internet sau asigurarea copiilor cu tehnică de calcul. Directorii au precizat că în cele mai multe cazuri incertitudinile legate de situația pandemică au fost depășite, găsindu-se soluții de alternativă care să nu afecteze calitatea studiilor.
Amintim că Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a propus pentru acest început de an școlar 7 modele de învățare, decizia privind selectarea sau ajustarea acestora aparținând managerilor și organelor locale de specialitate, după consultarea cu părinții.
Doina Secrieru