Cum își propune un potențial primar să rezolve problema parcărilor din Chișinău

Cum își propune un potențial primar să rezolve problema parcărilor din Chișinău

Candidatul la funcția de Primar General al mun. Chișinău, Victor Chironda, împreună cu doi colegi de-ai săi propuși pentru funcția de consilieri în Consiliul Municipal Chișinău (CMC), au prezentat viziunile despre parcările pe străzi, în curțile blocurilor și parcările multietajate, transmite OFICIAL.

Mihai Avram a menționat că, parcările pentru orice oraș trebuie să fie o resursă.

„Noi am lucrat la un proiect prin care am numărat câte mașini sunt parcate în perimetrul străzilor, Albișoara, Mateevici, Ismail, Mihai Viteazul și am ajuns la circa 14 mii. Majoritatea dintre ele sunt mașini care stau toată ziua parcate până când proprietarul este la muncă. Parcarea aceasta gratuită costă 5,3 mln. euro, alte calcule spun că pot ajunge la 15 mln. euro. Când vorbim de parcările multietajate, spunem că este costisitor. Este un fals și drept dovadă avem parcarea de la Aeroport. O altă soluție sunt parcările în curțile de bloc, amenajate astfel, încât să nu încurce mașinilor de urgență să aibă acces în curte. O altă idee este parking ride – locul unde cât mai multe linii de transport să se intersecteze, mai mult pentru suburbii, iar proprietarul, cu ajutorul tichetului de parcare, să aibă posibilitatea să călătorească gratuit în transportul public din oraș”, a spus Mihai Avram.

Olga Rujanschi a menționat că este necesar a fi făcut auditul mașinilor și în baza estimărilor să se poată identifica locul pentru parcare multietajată.

„Soluția parcărilor supraetajate este una demoniată de societate, pentru că înseamnă să achiți pentru parcare. În toată lumea astfel de parcări sunt de ani de zile. Ar fi util să începem un proiect-pilot, care ar permite o schimbare în comportament. O altă soluție ar fi o bandă aparte pentru transportul public”, a spus Olga Rujanschi.

Potrivit lui Victor Chironda, ideea este nu de a scoate bani din oameni pentru parcări, dar de a organiza o mobilitate urbană.

Cristina Parfeni

Share